Açıldıktan 18 Ay Sonra Bir Milyar Dolara Satılan Instagram'ın Öyküsü
Instagram bugün Türkiye’de pek çok kullanıcının telefonunda yüklü olan artık neredeyse standartlaşmış bir uygulama. Peki bundan 6 yıl önce Instagram’ın veya benzeri bir programın olmadığı günleri hatırlıyor musunuz?
2010 yılının başlarında Kevin Systrom yeni fikirler peşinde dolaşırken Foursquare benzeri bir uygulama geliştirme fikrine odaklanmış. Systrom bir partide tanıştığı yatırım fonu firmalarının çalışanlarına uygulamasının prototipini göstermiş. Burbn adındaki uygulamanın beğenilmesi üzerine Systrom işinden ayrılarak tüm zamanını Burbn’a ayırmak üzere iki yatırım firmasından toplam 500 bin dolarlık bir fon almış. Burbn ile ortaya çıkan fikri geliştirmek için daha önceden tanıdığı Mike Krieger ile bir araya gelen Kevin Systrom, kısa süre içinde mobil uygulamalardaki görsellerin kullanıcılar tarafından çok ilgi çektiğini görerek sadece bir noktaya odaklanmaya karar verip fotoğraf, yorum ve beğeni dışındaki tüm özellikleri Burbn’dan çıkartmış. Systrom, Burbn’dan geriye kalanın Instagram olduğunu söylüyor. Bir hafta içinde Instagram ismine karar verip, 100 kullanıcı ile programı test ortamına taşıyarak sekiz hafta içinde tüm kodlamayı bitirmişler. Instagram fikrinin oluşumu bir yıldan, uygulamanın tasarlanması ise üç aydan daha kısa bir süre içinde tamamlanmış diyebiliriz.
Hazırlanan uygulama 6 Ekim 2010 tarihinde Apple Mağazasına yüklenerek büyük bir hızla büyümeye başlamış. 2.haftada Japonya’da tanıtımı yapılan uygulama bir hafta sonra AppStore’da Haftanın Uygulaması olarak seçilmiş. Justin Bieber ve Kim Kardashian’ın da uygulamayı kullanmasıyla birlikte Aralık 2010’da 1 milyon, Mart 2011’de ise 5 milyon kullanıcıya ulaşmış. 2011 Ağustos ayında 150 milyar fotoğrafın bulunduğu dev bir platforma dönüşen Instagram, birinci yılını bitirirken yayınladığı yeni versiyonu ile fotoğraf üzerine hazır filtreleme olanakları da getirip 2011 yılının Eylül ayı sonunda tüm dünyada 10 milyon kullanıcıya ulaşmış.
2012 yılının Nisan ayında android markete açılan uygulama, ilk gün 1 milyon kez indirilmiş, toplam kullanıcı sayısı ise 30 milyonu aşmış.
Şimdi başlıktaki konumuza dönelim, Instagram, hayata geçtikten 1,5 yıl sonra 21 Nisan 2012 tarihinde, henüz ofislerinde doğru düzgün mobilyaları bile yokken, 13 çalışanıyla birlikte, tam bir milyar dolara Facebook’a satıldı. Instagram’ı Facebook’a sattıklarında, Systorm da Krieger de henüz 30 yaşından küçüklerdi.
Bugün 500 milyonun üzerinde kullanıcısı olan Instagram artık akıllı telefonlar için bir standart bir uygulama halini almış durumda.
Instagram’ın öyküsünden genç girişimciler için çıkarılacak 3 temel ders var:
- Kullanıcının ilgisini en çok çeken konu neyse ona odaklanmak.
- Basit ancak işlevsel bir uygulamayla yola çıkmak.
- Fikrinizi olabildiğince hızlı biçimde piyasaya çıkarıp, geliştirmeye devam etmek.
-------------
Eğer hedeflerinize ulaşmak konusunda bir destek isterseniz, hemen OffCourse – Hedeflere Ulaşmak eğitimine kayıt yaptırın. Başvurunuzdan kısa bir süre sonra kendi bilgisayarınızdan Hedeflere Ulaşmak eğitimini almaya başlayabilirsiniz.