Online Eğitim, Şirketlerin Eğitim Departmanlarını Nasıl Değiştirecek?

 
Online eğitimin şirketlerde neyi değiştireceği ile ilgili çok yazı okumuşsunuzdur. Peki eğitimdeki bu dönüşümün eğitim departmanlarını nasıl etkileyeceğini hiç düşündünüz mü?
 
Bu konuda herkesin katıldığı ana görüş, eğitim departmanlarının artık çok yönlü bir üretim merkezine doğru evrileceği yönünde. Yani beyindeki merkezler gibi, eğitim departmanının içerik, teknoloji, dijital ajans, simülasyon merkezleri olacak ve eğitim departmanları, eskiye göre daha fazla sayıda, yaratıcı, değişimci, teknolojiyle barışık, çözüm odaklı kişi istihdam edecek. Eğitim konusu, çalışanların yeni üretim biçimleri, çalışma yöntemleri ve iletişim araçlarıyla uyumunu sağlayan, insanlardaki yaratıcılığı ateşleyen bir anahtar konumuna gelirken işletmedeki en aşırı fikirler ve en sınırsız beyin fırtınaları eğitim departmanlarındaki toplantılarda gündeme gelecek. Ancak işletmelerdeki eğitimle ilgili asıl değişim, eğitim departmanlarının dışında, yöneticilerin eğitim ve performans bölümlerine bakış açısında yaşanacak. Nasıl mı?
 
Yakın bir gelecekte işletmelerin eğitim departmanları artık maliyet değil bir kar merkezi olarak görülmeye başlanacak.
 
Eğitimdeki dijital dönüşümün işletmelere sağladığı en önemli yarar, işletmenin eğitim performansını artırırken maliyetleri düşürmesi gibi görünse de geleceğe baktığımızda, yöneticilerin eğitim departmanlarından beklentileri bundan çok daha fazla. Bugüne kadar eğitim departmanları ile kar-zarar tabloları arasındaki ilişki tek yönlü ve negatif bir ilişki gibi görünüyordu, yani işletmeler için eğitim departmanları sadece birer gider merkeziydi. Bugün bir finans yöneticisine eğitim departmanının karlılığını sorsanız alacağınız yanıt üç aşağı beş yukarı şöyle olur: “Eğitime ne kadar para gittiğini çok iyi biliyorum ancak ne geldiğini bilmiyorum”.
 
İleriye baktığımızdaysa durum bundan çok farklı olacak gibi görünüyor. Kısa bir gelecekte, eğitim departmanları, işletmelerin gelirlerini etkileyen kar merkezlerinden birisi olacak. Patronlar, eğitim departmanlarından, işletmenin en önemli varlığı olan insan kaynağı üzerindeki geliştirici etkisini kullanarak satışlardan üretime, lojistikten iletişime kadar her alanda işletmenin karı artırıcı geliştirmelerde bulunmalarını isteyecekler. Satışlar düştüğünde yöneticiler, satış yöneticisiyle birlikte eğitim departmanı yöneticisinden de hesap soracaklar. İşletme maliyetleri azaldığında, bu azalışta eğitimin olumlu rolü düşünülecek. İşletme olarak bir başarı kazanıldığında bunda en çok pay sahibi olan departman eğitim departmanı olacak ancak bir sorun yaşandığında da gözler gene eğitim yöneticilerini arayacak. Elbette eğitim departmanları yöneticileri artık sadece eğitim giderlerinden değil tüm bilanço kalemlerindeki değişimlerden de sorumlu tutulmaya başlayacakları için mali analiz konusunda daha yetkin hale gelecekler.
 
Dolayısıyla, geleceğini işletmelerin eğitim bölümlerinde görenler için daha fazla sorumluluk, teknolojiye yatkınlık ve çözüme dönük yaratıcılık istenecek. Hazırlıklarını gelecekteki tahminlere değil de, geçmiş bilgilere göre yapanlar bu hızlı eğitimde elenmek durumunda kalacaklar. Stetve Jobs, liderleri, takipçilerinden ayıran şeyin değişimi yaratmak olduğunu söylüyor. Geleceğin liderleri, eğitimdeki bu dönüşümü anlayan ve herkesten önce değişimi gerçekleştirenler olacak.